Wednesday, December 30, 2009

my journey begin...


ermmm, ntahlah....rase xde mood sgt nk wat ape2 skrgdh ni. nk packing brg mls, nk msk dokumen dlm fail pon mls, haih.... aku xde semangat lgsg nk g pahang....bkn x mau g, tp ntahlah.... daerah pon x tau lg ni, jpn lgsg x call lg, inikan pulak ppd.... just dpt maklumat dr rakan2 yg dpt posting ke sini jgk. rase blur2 lg ni.. dh lah jauh dgn encik tunang, nnt x tau lh life kitorg lps kawen.. jadi kaum badawi kot, b'pindah-randah, xde umah tetap, huhu.....tp, inilah kehidupan namenye kan... yelah, selama ni hidup sng je, dkt ngan family, kwn2..haa, skrg ni amik.... aku pon dok t'campak ntah katne nnt. xde sape pon teman, just kene adapt ngan environment br..... time ni aku br nk blaja kenal dunia luar sbnrnye.. aku tau byk cabaran yg akn dtg..so, aku kene prepare mental & fizikal. yelah, aku kene terima yg kehidupan ni x seindah yg didambakan... mmg kite akn diuji ngan byk cabaran yg kdg2 kite x sangke yg kite akn diuji sedemikan rupa...so, kpd rakan2 yg lain, tekadkan hati anda walau di mana anda berada yek.. jom kite same2 sahut cabaran ni ok.. tibe2, aku t'igt mase life kat ipg, mase wat foundation, mase wat degree, mcm2 dh pglmn pahit manis yg dilalui.. aku igt lg yg aku nanges dgn dahsyatnye mase orientasi kat mpi dlu smp ditegur oleh ustaz....... tp, bile aku pikir blk, ape lah sgt pahit time tu smp nanges x igt dunia, hahaha... skrg, byk lg yg aku kene fikir, mase depan aku & ank didik aku yg perlu diajar....skrg, aku dh pasrah & redha diletak kat mane2 di negeri pahang ni... moge2 aku kuat & cekal utk hadapi dugaan ini walaupun pada hakikatnye aku ni byk kelemahannya.... penantian 2 januari 2010 nnt akn membuka kehidupan baru dlm kehidupanku.. pada mase tu, akn terungkai sgl penantian & penat lelah selama 5 1/2 utk b'gelar sbg seorg guru yg btul2 m'didik ank bangsanya...
Ya Allah, berilah kekuatan kepadaku utk menerima takdir ini.... jika ini yg terbaik untukku, aku terima dgn hati yg terbuka... aku percaya sgl perkara yg berlaku ade hikmah disebaliknye... kpd rakan2 seperjuangan semua, simpanlan sgl memori pernah kite cipta dlu.. all the best to all... jadilah pendidik yg terbaik ok:) insya-allah, jika ade kesempatan, kite akan berjumpa lg.... keep in touch ya...
p/s: aku x tau samada dpt bg tau sek aku kat kwn2 semua sbb aku hanya akn tau mase taklimat di jpn pd 2hb jan.. maybe aku x dpt nk online utk seketika... so, pls pray for me ya.....

1 comments:

F. Hanim M. said...

xde pape la odet..ok je nnt..(ayat memujuk diri)

hehe..

Post a Comment